Deze tijden vragen, nog steeds, om ongewone daden. Ook van ons, coaches. Ik voel heel sterk dat dit een tijd is om echt op te staan. Om gezamenlijk op te staan. Nog meer dan dat we tot nu toe hebben gedaan. Om nog meer impact te maken.
Omdat ik wéét dat wij coaches zulk mooi en belangrijk werk te doen hebben. Niet voor onszelf, maar voor die ander. Voor die ander die ons juist nu zo hard nodig heeft.
Ook jij. Ook jij hebt belangrijk werk te doen.
Nog 4 maanden te gaan tot het nieuwe jaar. En ik zou je willen uitnodigen om samen met mij op te gaan staan. Om in deze 4 maanden de waarde die je biedt aan jouw klanten te vergroten, te optimaliseren, te maximaliseren. Want dat is wat er nu nodig is. Jij bent nodig, met het waardevolle werk wat je doet, met de impact die jij maakt op anderen.
Dit zijn zeven manieren waarop je je impact kunt vergroten.
- Duik in je Why, je missie, de reden dat je doet wat je doet. Doorvoel ‘m, dompel je er in onder, tune er op in. Herinner je wat het is wat je te doen hebt. Herinner je welke waarde jij door te geven hebt, welke impact jij te maken hebt. Want als je die voelt, dan krijg je vleugels en ga je doen wat je te doen hebt.
- Zorg goed voor jezelf. Zorg dat je ontspannen bent. Want vanuit die staat, kun jij er het beste voor je klanten zijn.
- Vraag jezelf af wat je kunt doen om nog meer waarde toe te voegen voor je klanten. En daarmee bedoel ik niet dat je harder moet gaan werken, nee, meestal is het tegenovergestelde waar (maar daarover een volgende keer meer). Wat is er nodig om jouw aanbod nóg waardevoller te maken?
- Blijf leren, blijf jezelf ontwikkelen, blijf groeien. Want op die manier kan de waarde die je geeft ook blijven groeien.
- Kijk je angsten aan. Doorbreek je blokkades. Want met elke blokkade die je doorbreekt, gaat het makkelijker stromen. Met elke blokkade die je afwerpt, ontstaat er meer ruimte voor je klanten.
- Wees een voorbeeld voor je klanten. Elke dag weer. Doe wat er nodig is, kom opdagen en laat het zien. Laat zien dat het mogelijk is. Opdat je klanten vertrouwen krijgen dat het ook voor hen mogelijk is.
- Maak jezelf zichtbaar. Niet voor jou. Want het gaat helemaal niet om jou. Maar voor die ander. Opdat die ander jou kan vinden. Omdat je toekomstig klanten je kunnen vinden en jij in staat bent de waarde daadwerkelijk door te geven, daadwerkelijk impact te maken op hen.
Ik daag je uit: sta op, nog meer dan dat je tot nu toe hebt gedaan. Ga staan voor je klanten, voor de impact die je kunt maken. En laten we dit jaar grandioos afsluiten met elkaar.
Zeg je volmondig “Ja, ik ga er een grandioze 4 maanden van maken voor mijn klanten!” en wil je dat ik met je meedenk hoe je dat het beste kunt doen? Vraag dan een shiftsessie aan om je business naar een hoger plan te shiften en zo nog meer impact te kunnen maken.