Toekomstig klanten voelen het. Als jij handelt vanuit voorzichtigheid.
Ze voelen het in je marketing, in je sales gesprekken, in het netwerken. Het sijpelt overal in door.

En haken af. Want niks zo onaantrekkelijk als voorzichtigheid.

Dat is niet wat jouw klanten triggert en inspirireert.
Dat is niet wat ze uitdaagt om tot veel grotere hoogtes te groeien.
Dat is niet wat ze helpt om voorbij hun eigen voorzichtigheid te gaan.

Terwijl dat wel is wat nodig is. Voorbij de voorzichtigheid. Naar dat speelveld van lef, vertrouwen en vastberadenheid. Omdat ze daar tot in hun tenen voelen wat ze te brengen hebben en ze zich niet langer tegen laten houden.

Maar, dat kan alleen als jij het voorbeeld geeft. Lead by example.

Anders haken ze af. Zo simpel is het.

En dan kost het je klanten, omzet en dus geld. En dat weet jij allemaal prima, je hebt immers al de nodige succesvolle meters gemaakt in ondernemersland.

Maar op elk nieuw level zie ik het weer gebeuren: de voorzichtigheid dreigt de overhand te nemen.

Dus daarom herhaal ik voor jou: voorzichtigheid kost heel veel geld.

En erger nog, het kost je voldoening. Je teert in op je kwaliteit van leven. Ik durf zelfs te zeggen dat je er ongelukkig door wordt.

Was je je daar ook al bewust van?

Dus doe je toekomstig klanten, maar vooral jezelf een lol en laat die voorzichtigheid los. Schud ‘m van je af en geef de lef die al in jou huist alle ruimte om zijn ding te doen.

Moet je eens kijken hoe woest aantrekkelijk je dan wordt.