Ik ga met Leopold van Oosten van Amsterdam Standard in gesprek over zingeving in het ondernemerschap, hoe dat aan de basis staat voor zijn keuze om het hoofdkantoor in Polen 4 jaar na opening te sluiten en daarin zijn verlies te pakken en waarom hij nu alleen nog focust op het servicen van duurzame bedrijven.
Ook vertelt hij over hoe hij als student begon en eigenlijk van het ene succes in het andere rolde. Totdat ook zijn bedrijf in een crisis belandde. Van het allerbeste kwartaal ever naar het slechtste kwartaal ever. In deze aflevering hoor je hoe hij dit moment aangreep om het bedrijf een nieuwe richting in te sturen. Én hij deelt met je hoe “Building A Story Brand” van Donald Miller aan de basis stond van een nieuwe manier van marketing doen waardoor zijn sales agenda momenteel rammetje vol zit. De stappen die daarin cruciaal zijn, stippelt hij voor je uit.
Take aways:
- Een bedrijf starten vereist het volgen van je intuïtie en het grijpen van kansen.
- Het behoud van focus, doorzettingsvermogen en passie is cruciaal voor succes op de lange termijn.
- Experimenteer met verschillende marketingstrategieën en kanalen om erachter te komen wat het beste werkt voor jouw bedrijf.
- Combineer een contentstrategie vanuit het perspectief van de oprichter met gepersonaliseerde benaderingen om een groot bereik te creëren op LinkedIn.
- Focus op een duidelijke specialisatie en word een autoriteit op het door jou gekozen vakgebied.
- Praten met klanten en het uitvoeren van marktonderzoek is essentieel om hun behoeften te begrijpen en succesvolle producten te bouwen.
- Leren van tegenslagen en bereid zijn om te draaien zijn noodzakelijk voor groei en succes.
- Positief blijven, uitdagingen omarmen en voortdurend met klanten mee evolueren zijn de sleutel tot succes op de lange termijn.
En 2023 wrapped – de start up edition van Leopold waar het in dit gesprek ook over gaat, lees je hier terug.