“We zijn geen goede match. Het werkt gewoon niet.”

Stilte

“En ik voel aan alles dat jij bent wat ik wél nodig heb.”

Oeh, hoe heerlijk…. Kan je dat nog eens zeggen?

Je business coach ego wentelt zich hierin. Neemt een extra duik. Gaat nog een keer kopje onder.

Deze veer laat je je maar wat graag in je je weet wel waar steken.

Ja toch?

En toch. Toch zouden hier in plaats van je mondhoeken de alarmbellen omhoog moeten gaan.

Hier heb je echt je rol te pakken. Van leider. Van coach.

Want voor je het weet zegt ze ja. Gaan jullie samenwerken. En dan…

Ja, wat dan? Wat als ze vindt dat het toch wéér geen match is? Wat als ze wéér de resultaten niet behaalt die ze wil behalen?

Dat heb je niet dan te tackelen. Nee, dat heb je NU te tackelen. Upfront. Nog voordat je haar de ruimte geeft om ja te zeggen.

Heeft ze dit met haar eerdere (of zelfs huidige) business coach besproken? Heeft ze het op tafel gegooid?

En ziet ze welke rol zij hier zelf in heeft? Pakt ze die verantwoordelijkheid?

Is ze bereid het dit keer, met jou, anders te doen?

En nee, het antwoord “Natuurlijk gaat het anders zijn, want nu heb ik jou.” telt NIET als goed antwoord.

Als jij het jezelf gunt om alleen maar met de beste en meest ideale klanten te werken, dan heb je op te voeden. Nog voordat jullie een samenwerking aangaan. En dat kan he? Die shift, die kan ze maken. Al in het salesgesprek. Als jij haar daarbij helpt (daar ben je business coach voor immers 😉 ).

Want hoe gestreeld je ego ook is, bij deze klant to be moet je mega kritisch zijn. Laat ze zich maar aan je bewijzen. Laat ze maar overtuigen en het vertrouwen geven dat zij het daadwerkelijk anders gaat doen.

En geef haar pas dan de ruimte om ja tegen je te zeggen. Of niet.

Ontdekken of ik je die ruimte geef? Boek een call met ons in.

Heb je het gevoel dat je eerst nog over je teleurstelling over die samenwerking met je vorige business coach heen moet komen? Dat mag. Lees dan ondertussen hier even verder.