Een terugkerend onderwerp bij zo ongeveer alle deelnemers van de Dream Business Academy, is de vraag of ze hun groepsprogramma synchroon of asynchroon zullen aanbieden (of anders gezegd: draai je rondes met je programma zodat iedereen binnen 1 ronde op één en dezelfde dag begint, of kunnen deelnemers continu starten).

Herkenbaar? Lees dan even verder.

Werk je nog niet met groepen, maar overweeg je dat wel? Lees dan ook even verder, want dan kun je meteen vanaf het begin een passend groepsprogramma ontwerpen (scheelt je een hoop gedoe en tijd later).

Voor beide varianten valt wat te zeggen.

Vaak denken coaches dat het met hun programma niet kan, om het doorlopend aan te bieden:

  • “Want mijn programma heeft een logische opbouw.”
    of
  • “Iedereen moet op hetzelfde punt in het programma zijn om de gezamenlijke momenten mee te kunnen doen.”
    of
  • “Voor mijn deelnemers is het héél belangrijk dat er onderling vertrouwen is en steeds weer nieuwe leden in de groep, dat maakt het onveilig voor ze.”
    of
  • “…. vul zelf maar in “

Maar mijn ervaring is dat dat meestal slechts aannames zijn. Omdat je het zo gewend bent. Omdat dat je insteek is (eerlijk is eerlijk, dat dacht ik in het begin óók allemaal toen ik nog als loopbaancoach werkte en een synchroon programma aanbood, maar niets bleek minder waar!).

Bijna altijd blijkt het namelijk wel degelijk mogelijk. En blijkt het een verademing te zijn om voor een asynchrone variant te gaan.

Want met een asynchroon programma

  1. hoef je nóóit meer lanceerstress te ervaren
  2. heb je altijd een groep deelnemers (hoe heerlijk is het om te zeggen dat je al een hele fijne, gave, mooie, inspirerende groep deelnemers hebt!)
  3. kun je continu klanten verwelkomen
  4. kan je groep blijven groeien (in plaats van dat je na de start weet dat je het gedurende de duur van het programma zult moeten doen met het aantal wat je nu bij elkaar hebt weten te krijgen)
  5. hoef je nooit meer klanten teleur te stellen omdat ze nét te laat zijn om mee te doen met de huidige ronde
  6. raken je deelnemers nog meer gemotiveerd (omdat ze bij mededeelnemers die al verder in het programma zijn, zien welke stappen die al gezet hebben en welke resultaten ze al behaald hebben)
  7. beseffen je deelnemers nog beter welke transformatie ze doormaken tijdens je programma en voelen ze dus nog sterker hoe waardevol je programma is (omdat ze bij het zien van nieuwe deelnemers zich weer herinneren hoe zij er zelf nog maar een paar maanden geleden bij zaten)

Echt, als jij denkt dat het met jouw aanbod niet kan, dan daag ik je uit om je aannames (of rost vaste overtuigingen) te onderzoeken. Jezelf heel kritisch de vraag te stellen “Is dat echt waar”?.

Want het geeft jou als ondernemer zoveel meer vrijheid en rust. En dat is wat ik jou ook gun.

Zie je het écht niet gebeuren binnen jouw business? Maar wil je heel graag wel meer vrijheid en rust in je business? Boek een call met ons in, dan denk ik concreet met je mee hoe jij dat in jouw business mogelijk kunt maken.